Alla inlägg under november 2009

Av KA 2 - 27 november 2009 19:02

Hejsan


Då det inte verkar bli så många som kan komma imorgon, ställer vi in testloppet.


Tänkt lag till Luciastafetten 3/12:


Preliminärt

1. Gympa

2. Myran

3. Bäck

4. Southmountain

5. Jonte


Reserver: KB, Coach, Army


/Coach

Av KA 2 - 25 november 2009 18:30

   I våras fyllde KA2-legenden Anders "Elgen" Elg 40 år och i dagarna toppade han detta med att också bli pappa till en liten tösabit, rapporterar den gode vännen Joel Johansson.

Elgen har många meriter på sitt CV men om vi håller oss till de idrottsliga så är det hans 1.54,32 på 800 m satta 1995 som sticker ut. Även Porse och Heldan gjorde 1.54, men Elgen var snabbare när det gäller tiondelar och hundradelarna.

Branko var inte bättre än Elg under sin tid i KA2, men sänkte sig sedan till fina 1.51 under sin tid i MAI.


Vi vill verkligen säga GRATTIS Elgen!


På bilden nedan ser vi Elgen efter ett träningspass i Bräkne-Hoby under mitten på 90-talet (även om han ser likadan ut idag, så lyser det 90-tal om jeansen med lappar). Redan då hade han som synes ett speciellt sätt att varva ned och koppla av efter träningen.


    

Av KA 2 - 24 november 2009 06:27

V.48


Tisdag 17:30

6X1000m, vila 1 min


Torsdag 17:30

2X(7X(200m, vila 200m på 50s))


Lördag 11:00

Testlopp 1500m, samling Chapmanskolans innergård.


/Coach

Av KA 2 - 19 november 2009 12:32

        

Mäster & KB kom ju efter mycket om och men fram till starten på Kalmar Midsommarlopp i somras.

   Skäggmäster kom 3:a och KB gick sub35, nu har bilder från loppet publicerats på hemsidan och vi återger dem här.

Antagligen första och enda gången KB får lajna upp med en Kenyan vid prisutdelningen!

Av KA 2 - 17 november 2009 12:02

V.47


Tisdag 17:30

2X ( 7X (200m snabbt, 200m 50s))


Torsdag 17:30

2000m, vila en stund

15X100m, gåvila 100m


/Coach

Av KA 2 - 10 november 2009 11:48

V.46


Tisdag 17:30

10X400m, vila 1 min


Torsdag 17:30

6X200m, max, vila 3 min

Hopp


Sen får ni inte glömma att anmäla er till kostföreläsning fredag 13/11


/Coach

Av KA 2 - 8 november 2009 11:01

        

Lille Gympa hade visserligen ingen konkurrens att tala om på kvarten (10,549 km), men han uppehöll så hederligt och fint klubbens facit på denna distans genom att vinna överlägset på 38:00 min.


Så här gick det tidigare år:


1:a Joel Johansson 37.08 min (2002)

1:a Kristoffer Andersson 37.01 min (2003)

1:a Nicholas Odehammar 37.27 min (2005)

1:a Anders Bäckele 40.42 min (2006)

1:a Kristoffer Andersson 38.09 min (2007)

1:a Martin Söderberg 37.12 min (numera värvad), 2:a Björn Pettersson 37.53 min (2008)

1:a Nicholas Odehammar 38.00 min (2009)

 

Fortfarande har alltså Steky bästa tiden här, som 17-åring!

 

På långa banan blev det ett prestigefyllt möte mellan David Högberg och Porse!

   David vann dock, precis som förra året, på en mycket bra tid (1.17.14 ) och blev därmed snabbaste Teamaren på halvmaran 2009! Stort grattis! (men visst året är inte slut än:-)).

   Även Porse sprang bättre än förra året och kom in på fina 1.18.33 (15 sekunder snabbare än 2008). Porse har nu också 4 år i rad gjort trippeln dvs, Växjö Marathon, Silpingeloppet och Jämjöhalvan! I år blev hans klart bästa totalttid på dessa 3 lopp, med VSM-guldet som kronan på verket.

   Den mest imponerande insatsen igår i Jämjö gjorde nog dock Heldan som denna gången inte bara nöjde sig med att göra snabbaste stegringsloppen innan start utan trotsade även en förkylning och persade på 1.27.48

   Dessutom efter negativa plits på 42.19 respektive 41.04

Snälla dunka Heldan i ryggen här!


Officiella resultat och eventuellt bilder är att vänta här inom kort. Gympa ber även att få tacka för angenäm prisutdelning!

Av KA 2 - 4 november 2009 17:19

  

Stekarn stämplar in med en mycket läsvärd rapport direkt från Australien! Läsning är obligatorisk...


Hej mina löparvänner!
 
Jag tänkte berätta lite för er om mina första veckor här nere i Australien. Tiden hittills i Sydney har varit intensiv men väldigt rolig. Jag åkte ner med tre kompisar, en kille och två tjejer. Egentligen kände jag bara killen före jag åkte, men det har visat sig att även tjejerna är riktigt sköna människor och enkla att leva ihop med. Vi har verkligen ansträngt oss för att hitta jobb här. Utan jobb skulle vi aldrig kunna finansiera var resa. Så efter att ha delat ut minst 60 stycken CV:n var så har vi nu jobb allihopa. För egen del så arbetar jag som städare på ett fint hotell, och två kvällar i veckan är jag servitör på en italiensk restaurang som gör världens godaste pizzor. Det är inga glassiga jobb precis, men det är bara att bita ihop. No pain no gain som man säger!
 
Stället som vi bor på kallas for Manly och ligger 25 min med båt från Sydney-centrum. I Manly finns allt man behöver, framförallt en riktigt fin strand med bra vågor för surfing. Har hyrt bräda några gånger hittills, men så fort första lönen kommer så ska jag köpa mig en egen. Om pengarna räcker till ska jag lackera något coolt motiv på den, kanske en naken tjej eller en naken KB. För er som undrar över standarden på damerna här nere så måste jag göra er besvikna och erkänna att svenskor är 100 gånger bättre. Så misströsta inte därhemma!
 
Vi har givetvis även hunnit med att vara lite kulturella, så vi har kollat på Operahuset och gått på sightsing genom stan. Har tagit det rätt lugnt med festandet hittills, mest p.g.a. att det är så dyrt här. Det enda som är billigare är ägg, så vi går på en sträng diet bestående av ägg, havregrynsgröt och pasta just nu för att hålla kostnaderana nere. Så lite hemlagad mamma-mat nu hade inte suttit fel.
 
Hittills har vi bott på hostels. Hostel är som ett vandrarhem skulle man kunna säga, man delar rum med andra och äter i samma kök. Det bästa med det är att man träffar en massa roliga människor, ni anar inte hur många goa och galna människor det finns ute i världen. Det dåliga med att bo på hostel är att det riktigt dyrt. Så imorgon flyttar vi in i en lägenhet med två sovrum och ett kök som faktiskt går att laga mat i. Antagligen hamnar killarna i en säng och tjejerna i den andra, perfekt för oss som gillar mysiga hemmakvällar och skogspromenader. Hyran ligger på motsvarande 13 000 kr/månad, men då har vi nära till bad & stranden samt jobbet. Och eftersom vi är fyra personer som delar på det så är det lugna puckar. Planen är att stanna här januari ut och sen leva livet för pengarna som vi förhoppningsvis har sparat ihop.
 
Träningen då? Jo, den rullar faktiskt på i rätt bra takt, har t.o.m kort-intervaller med en klubb här nere. Annars blir det mest löpning på stranden, riktigt härligt på morgonen när man ser solen gå upp. Träningsdosen just nu ligger på ca 4-5 pass i veckan. Hoppas även pa att kunna springa någon tävling harnere. Australiensarna är aktiva människor så det borde finnas en hel del att välja på.
 
 
Hoppas ni kör lika hårt som vanligt i Sunnahallen, och lycka till på höstens tävlingar!
 
Surfs up!


/Er Stoffe

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards