Alla inlägg under december 2008

Av KA 2 - 31 december 2008 17:36

Så var Sylvesterloppet avklarat och då snackar jag det första av dem alla, dvs. det i Olofström.

Årets lopp blev riktigt bra sett till både topp och bredd på våra blekingska löpare (både nuvarande och utflyttade).


Lille-Jonas vann en överlägsen seger detta året med tiden 34:18 min och Vaktis var klar 2:a och tangerade nästan sin tid från förra året (35.33 min).

   Vår egen tappre och alltid glade Ultra blev DM 2:a i seniorklassen med tiden 41.29 min.

Andra känningar som lyckades mycket bra var jämne Porse som var klar DM 1:a i M40 på goda 38:00 min (totalt 4:a i loppet).

Dessutom hittade vi blygsamme Mr Held som 1:a i motionsklassen på tiden 42.22 min.

   En annan överraskning var Roggan Leanderssons 3:e plats på korta banan där han respresenterade Stigmännen!!!


Sandra Södergren vann som vanligt damklassen överlägset på 40.10 min (Ja, du läste rätt hon slog både Ultra och Heldan!)


Eftersom kvartsmaran är en sådan trubbig distans så har vårt mattesnille KB räknat om ovanstående tider till miltider:


Jonas 32.31 min

Vaktis 33.42 min

Porse 36:01 min

Sandra 38:05 min

Ultra 39:19 min

Heldan 40:10 min (dvs. exakt 549 meter efter Sandra)

Det ska också tilläggas att banan är ganska tuff med flera längre sega backar!

Bra jobbat allaihop vi ses nästa år!

Av KA 2 - 31 december 2008 13:42

Nu är omröstningen klar gällande 2008 års främsta händelse/insats.


Här kommer resultaten:

Totalt röstade 22 stycken insatta personer och topp 3 blev följande (siffra inom parantes är antal faktiska röster):


1. Jontes 4.06 min på 1500 m i Tomtespelen, 45,5 % (10 stycken)

2. Stekar-Stoffe gjorde comeback igen och tog DM-silver på 10 000 m (35.30 min), 13,6 % (3 stycken)

3. Gympa & Frasses tränande utan några som helst tävlningar (hur orkar dom?), 9,1 % (2 stycken)


Således blev Jonte Nollkolls insats för ett par veckor sedan det bästa som hände i löpargruppen under 2008 (närmare hälften av alla röster gick till Nollkoll).

   Många har upplevt att det var svårt att välja mellan alla storartade alternativ i omröstningen, men slutresultatet måste ändå sägas vara helt rättvist.

Och 3:a var en riktig joker!


Stort grattis till alla på pallplats!


Av KA 2 - 23 december 2008 14:34

Mäster Skäggmonsters årskamrat Kung Geb har inga problem med att kombinera 11 timmar arbetsdag med dagliga dubbelpass, men de 4 småbarnen ser han i bästa fall bara strax innan de somnar för kvällen.

   Om detta och mycket mer kan du läsa i en fin intervju med kungen här.


Nu är också de unika mellantiderna från Kung Gebs världsrekord på maran släppta. Kolla in här, imponerande shit!

Av KA 2 - 22 december 2008 20:10

Det är alltid träning!


Men i veckan som kommit är många  bortresta eller upptagna med annat. Själv är jag inte hemma. Men snacka gärna ihop er om gemensam träning.


Vecka 2 tänkte jag att vi skulle köra något gemensamt, sedan efter det börjar det bli som vanligt igen!


Björn! Jag kommer upp till dig och kör nåt i skogarna! 


God Jul på er och glöm inte att köra tempo på julaftonmorgonen! Det ska man hålla som tradition...


 /Coach 

Av KA 2 - 18 december 2008 18:21

Den lille tomten Frasse verka äntligen vara tillbax i lätt lufs igen under övervakning av Gympa. Detta efter riktigt tuff förkylning/influensa som ha hämmat honom i runt 6 veckor. Härligt att få dessa rapporter!

   Vi har ju dessutom länge saknat hans bild under tränarsidan, men nu i helgen fångades han äntligen (och visst fattas det bara en tomteluva?).


Och förresten, nu är det bara knappt 2 veckor kvar till länets sista DM-lopp, nämligen Sylvesterloppet i Olofström som är DM i kvartsmarathon.

    Men en av de hetare bataljerna lär inte gälla DM utan DNF-mästerskapet, dvs. mötet mellan Vaktis & Lille-Jonas. Så här såg det ut redan vid Volvo-bron förra året.

   Vaktis ryktas ha provsprungit rundan flera gånger under året för att inte springa fel igen.

   Vad kan vi då hoppas på i DM från vår sida?

Ja, förhoppningsvis har lille Ultra kvicknat till efter Jämjöhalvan och är redo att försvara de röda!?


p.s Glöm inte att hålla koll på Stekarns glassiga överklassliv genom att läsa hans Blogg.

Av KA 2 - 18 december 2008 11:35

Gympa har på ett så fint och positivt sätt tagit till sig den enkla, akustiska och utlämnade musiken. Därför tillägnar bloggredaktionen honom detta mästerverk, som naturligtvis bäst avnjuts nattetid mellan en söndag och en måndag. 

Av KA 2 - 16 december 2008 14:05

Äntligen får även Blekinge sitt egna Midnattslopp.

   Vi som minns klassiska Östersjöloppet i Karlshamn är förstås riktigt glada.

Här inledde ju till exempel KB sin löparkarriär och såg för första gången Snusarn i aktion, ett riktigt bra startfält den gången då han "bara" blev 8:a (KB själv först på 15:e plats, och se vem som redan då var placeringen efter).

   Vi är evigt tacksamma för detta fina initiativ från IF Malmkvist och hoppas nu bara att Rolander håller kulan rätt i handen när han ska utföra mätning av banan!

Av KA 2 - 15 december 2008 22:39

V.51


Alltid träning! 


Tisdag:

600m fart 1,45m, 5X400m fart 69-72s vila 45s, 2X200m max vila 30s,

5X100m gåvila 100m

Vila mellan seten 5min efter 600m, därefter 3min.


Torsdag:

 6X300m, fart 42-43 vila 3 min


För de som vill träna på friskis o svettis, får vi 20% på årskort. Kontakta mig vid intresse.


/Coach

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards