Alla inlägg under april 2009

Av KA 2 - 29 april 2009 19:50

 Del 1


Efter att den lille ettrige Army fått se en gammal VHS-bandning av Skäggmästarens Finnkampsseger från 1998 i Karlsnäs, så tog han den gode KB avsides och frågade något av det vidrigaste KB hört:


"Men hur bra var han den där Joel egentligen?... höhö...Finnkamp är ju som en liten amatörtävlingen, var han inte med i VM eller OS...höhö...".


Här följer en första genomgång av Joels lopp och tider från ungdomsåren:


12 år gammal gjorde han 3.03,99 min1000 m på hemmaplan i Staun (fortfarande klubbrekord i KA 2 IF)


Som 14-åring sprang han 3000 m på 9.24,9m (fortfarande klubbrekord i KA 2 IF)


Som 15-åring har han ännu klubbrekorden på följande distanser:

1000 m 2.43,12

1500 m 4.18,93 (lika snabbt som KB sprang som 30-åring!)

1500 m hinder 4.30,69

3000 m 9.05,64

1500 m hinder 4.30,69


Som 16-åring var han för första gången nära att gå under 4 min på 1500 m, med tiden 4.00,73 min.


Som 17-åring gjorde han 3.54,18 på 1500 m, självklart på hemmaplan i staun!


Som 18-åring börja han finslipa häckträningen lite mer och gjorde 2000 m hinder på 5.51,15 min!


Som 20-åring hade skägget växt färdigt och mäster blommade verkligen ut:

1500 m, 3.44,52 min (var det i detta lopp han pressade självaste Wilson Kipketer på Västra Mark?)

3000 m 8.07,31 min



Av KA 2 - 28 april 2009 09:25

V.18


Tisdag 17:30

Västra Mark 

12X300m, vila 100m jogg


/Coach 

Av KA 2 - 26 april 2009 21:28

Riktigt goa insatser av våra blekingelöpare under helgens Terräng-SM.

   Bäst gick det för Lille-Jonas som nu börja växa i kostymen ordentligt, trots att han i år sprang i P19 och således mötte de som var 1 år äldre så stod han för en utklassningsseger (2:an var hela 18 sekunder efter). Därmed tog han sitt 4:e raka SM-guld i terräng.

   Men inte nog med det, Jonas tid var det mest imponerande då han kom in på 11:28 min på dessa 4000 meter, det är inte bara en kilometertid på 2.52 min/km (i kuperad terräng!) utan sånär på en sekund samma tid som landslagslöparen Erik Sjökvist hade på seniorloppet dagen innan och tidsmässigt hade han bara 15 sekunder upp till medaljplats i seniorloppet!

Grattis Jonas och Skäggis samt hela Leandersson-familjen!

   Vår egen Jonte Nollkoll hittade efter lite virrande till start i M22 på 6000 m och gjorde en mycket god insats i ett riktigt vasst startfält. Nollkoll kom in på 20.01 min (3:20 min/km) och plats 20.

  Sandra Södergren från Gnistan sprang riktig bra i K22 och tog ett fint SM-silver i en sekundstrid (Sandra var 1 sekund före 3:an!)

Av KA 2 - 20 april 2009 17:50

V.17


Tisdag 17:30

Bryggareberget, samling Kungsplan.

Backintervaller 


Torsdag 17:30

Västra Mark

 20X200m, vila 30s, 1min efter varje 5st


/Coach 

Av KA 2 - 20 april 2009 13:39

Utomhussäsongen börja komma igång på allvar nu och många ser sig om efter lämplig säsongspremiär.

   Kanske är det läge att vi åker ett helt gäng tillsammans till Växjöloppet (Jonte Nollkolls hemmaplan)???

Loppet går på helgdagen 1 maj (fredag) och det finns följande distanser att välja på: 4,5 km, 10 km samt 21,1 km

   Detta borde tillfredsställa de flestas smaklökar!

Vilka är intresserade om det skulle gå att ordna med samåkning?

Av KA 2 - 14 april 2009 08:11

V.16


OBS! Vi förflyttar oss till Västra Mark nu.


Tisdag 17:30

Fartlek, backe ca 4km

12Xdiagonalen


Torsdag 17:30

10X200m, vila jogg 200m på ca 50s


Lördag 11:00

Långpass, Västra Mark


/Coach

Av KA 2 - 12 april 2009 19:22

Gympa hann bara vara "hemma i staun" några timmar innan han var både full av alkohol och full av vemod, strax efter midnatt skrev han i just detta tillstånd följande träffsäkra analys av Hardcore Camp Karlsnäs:



Ja, ännu ett läger avklarat på Karlsnäs. Det är med vemod man lämnar annexet och gänget.  Gympa vill tacka och samtidigt passa på att summera lite om deltagarna..  


KB. vilken kille. Han glider in i sin studentkavaj med emblem på ärmen och lite lätt tårögd håller han ett vackert minnestal till de forna storlöparna, Gunder Hägg och Arne Andersson. Inte nog med detta, han agerar återigen trubadur vid lägerelden och man får bla höra Kb framföra TAW och lille gympas hyllningssång. Där e du go kb! Han bjuder även på bra sparring på intervallepasset (kan dock bero på nollkolls lagade köttfärs, men vad vet jag). Kb,  hantelsvingaren har även skrivit en bok eller snarare en bibel för alla som väljer bort att äta kött. Denna bok kan köpas på träningspassen för endast 100kr(ka2-pris). Kontakta gympa vid intresse. 


Nollkoll. Ja vad kan man säga om denna galna trädingenjör...han äter som redig karl och klipper höga staket med sina högt skurna ben som om han vore född i självaste djupa mörka Afrika. Med ett stärkt akademiskt självförtroende har han även börjat ge order till de andra små juniorerna. Lite förskräckt blev han dock när Army knappt tog sig in i annexet efter att ha tampats med terrängen  i nästan två och en halv timme. Jontes kommentar är oslagbar: "Detta är inte träning..." 


Linus. Han går numera under namnet skuggan. Han är där men sitter mest med sin mobil och knapprar. Han får se upp så han inte får någon sms-tumme.  En stor eloge dock till den unga teknisten för att han kämpar och sliter på alla träningspass. Inget gnäll där!

Tror att Linus kommer sova gott efter lägret. 


Fille filur. Går han på effedrin eller?? Grym i vattnet och en frisk fläkt i gänget. Tror denna lille alv(163cm) blir riktigt farlig på kustmaran i sommar. Go Fille!

Du vet att du är en legend på idrotten på mitt jobb. 


Wixen. Player, sms-king, guldlock, ja kärt barn har många namn. Älskar denna lilla kille trots sin längd (mäter ju in en bra bit över gympa trots sin unga ålder). Vann även tävlingen konsten att äta en pannkaka på längst tid, vilket höll på att göra Mäster skogstokig. 


Army. Behövs det någon mer ingående presentation än hans kämpande på långpasset och hans skoincident vid lägerelden...mycket frågetecken när det gäller denna ryttare! Han klår dock de flesta juniorer när det gäller träningsdisciplin. Inget snack där, han kör passet med stor beslutsamhet och inlevelse och avslutar gärna med styrka utan att ens gnälla. Han är en riktig stridshäst. 


Mäster. Ja vad kan säga... Vår allas store idol, inspiratör och förebild. Resultaten talar för sig själv. Stekte pannkakor i över en timme. Han e grym och jävulskt grym på att springa snabbt och snyggt. 


Byggare-Bob. Tränar minst och är latast i gänget. Skulle han lägga all LAN-tid och gnällande på träning så skulle denna Kuggeboba snickare göra underverk på 400m.

 Frasse och jag minns hans backpass på VM, så vi vet att det finns kapacitet. 


Coach. Vår allas pappa, kock, fixare och tränare i klubben. Snyggast bil i gänget har han också. Jobbar och står i roxtec samtidigt som han är lille gympas följeslagare på alla träningspass. Som sagt han går från klarhet till klarhet. Stenhård var han när han stod i det iskalla vattnet och en sjuhelsickes kock och vän är han. Vi tycker alla du gör ett jättebra jobb!!!!! 


signerat gympa


Av KA 2 - 10 april 2009 13:50

Äntligen är resultaten från gårdagens Klubbmästerskap över 4 km terräng (drygt) offentliggjorda efter noggrann analys av Joel Johansson som agerade Starter & Timer.

   9 stycken löpare deltog med stor bravur, resultaten utföll enligt följande:


1. Jonte Nollkoll 14.40 min

2. Gympa 14.40 min (en näslängd efter Jonte)

3. KB 14.41 (någon meter efter)

4. Ultra 15.19 min

5. Coach 15.43 min

6. Army 16.36 min

7. Wixen 18.17 min

8. Limpan 18.26 min

DNF Byggare Bob


Lagtävlingen, totalttid för topp 3


Seniorer 45.04 min

Juniorer 46.35 min




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards