Alla inlägg under januari 2009

Av KA 2 - 29 januari 2009 11:53

För info ni som ska till Pallas-spelen.  Har kollat lite på bussar i Malmö. Det är jättebra om ni kan ta den vanliga bussen från station istället för att ringa efter Jocke - han är ju mitt uppe i coachande av sina små. Givetvis kommer han och hämtar er vid station, om det krisar. Men det kan vara rätt kaotiskt med bilar utanför stationen, så undvik det gärna om det går. Det är framför allt buss nr 3 (en ringlinje) som är smidig för er. Efter ca 20 min hoppar ni av vid hållplats Stadion, och går runt den - på baksidan har ni Atleticum. På höger sida om Stadion (fr hållplatsen sett, uppfattade jag det som) har ni Lorensborgsskolan, ca 400 fr Atleticum. Bussarna går ungefär var 20:e minut både lö och sö - kolla upp busstider i god tid innan ni ska tillbaka till tåget på söndag! Även buss nr 5 går från stationen till Lorensberg. Förmodligen ser ni Stadion och ev Atleticum även från den hållplatsen så ni kan orientera er.  Lycka till och ha det så kul!  And behave yourselves! Stackars Sabine (som är den ende vuxne som sover med er) ska inte behöva få huvudvärk för att ni strular med gy-salsnyckeln el dyl... Lägg in hennes mobilnr på era telefoner för säkerhets skull: Sabine 070-5317222. Jockes nr: 0734-021365

Av KA 2 - 27 januari 2009 09:24

V.5


Tisdag:

Snabbhet


Torsdag OBS! 1600:

10X400m

vila 1min


Lördag 1000:

Västra Mark, långepasset! 


/Coach

Av KA 2 - 25 januari 2009 22:01

Någon som känner sig sliten efter helgens långpass (för ni sprang väl långpass?)???

Kanske lite stum i benen på slutet?

Nåja, du ändrar nog uppfattning om begreppet "sliten" efter att ha tittat på detta klipp från Ironman VM 1997, slutspurten efter 3,8 km simning, 18 mil cykel och 42 km löpning:



Av KA 2 - 20 januari 2009 10:26

V.4


Tisdag:

(5X400m vila 45s) 3min (2X200m max vila 30s) 3min (5X100m max)


Torsdag:

(3X600m fart 1.50, vila 1min) vila 5min

10X200m vila 50s på 200m

Hopp


Lördag:

Västra Mark 10:00 långpass, terräng


Alltid träning mellan kvalitetspassen!


/Coach

Av KA 2 - 15 januari 2009 20:27

Blekinge Friidrottsförbund verka ha vaknat till liv och tar vara på sina resurser. Vilka är intresserade?


Och veckan innan reser Dr Söderberg till Bromölla för att lära ut sina knep till Ludovic IK. Gaaaaah!!!

Av KA 2 - 13 januari 2009 08:57

V.3


Tisdag 17:30

10X400m vila 1min


Torsdag 17:30

4 X 150m max vila 3min, 5min efter setet.

4 X 100m max vila 3min, 5min efter setet.

4 X 60m  max  vila 3min, 5min efter setet.


4 X Enbenshopp/ben    explosiva

3 X Mångsteg 60m

3 X Upphopp 20st

3 X Borsov 20m


Situps 3 X 40st

Ryggresningar 3 X 25st

Bryggan 2 X 1min, vila 30s emellan 


Sen behöver jag veta vilka som är intresserade av att åka till Pallas-spelen som går av stapeln sista helgen i januari. Anmälan senast 21/1.


/Coach

Av KA 2 - 9 januari 2009 22:17

På begäran kommer här ett mer omfattande kulturellt inlägg som en naturlig fortsättning på den hyllade Thåis-låten vi rekommenderade den 18 december.

Är du måttligt intresserad av känsla och kulturhistoria, så fine, sluta läs här, ut och spring istället!

Annars fortsätt och upplev riktig känsla, vemod och sanning!

   Visst hörde KB till dem som tyckte Ebba Grön var ett fräckt och coolt band under sina tonår. Och hur många tjejer har inte KB fått på kroken genom att spela Die Mauer vid lägerelden?!

Och visst fortsatte KB att imponeras av Thåströms senare projekt Imperiet. Sedan tycker KB det gick utför med soloförsök och Peach, Love and Pitbulls-projektet (bitvis skräningt och jobbigt i KB:s öron).

MEN sedan hände något. Thåström gjorde, nästan 50 år gammal, ett helt album med bara avskalade låtar där han minst sagt återvände till sina rötter och döpte också albumet till Skebokvarnsv. 209. Gatuadressen i Högdalen där han växte upp och bodde som barn.

   Alla låtar på denna skiva skulle kunna förtjäna en egen historia, men denna dag talar KB om låten "Om Black Jim".

   Som många andra stora poeter så är Thåström tagen av den store författaren och poeten Dan Andersson.

Dan Andersson skrev ofta under pseudonymen Black Jim (förklaring för Jonte Nollkoll = detta innebär att man använder ett annat namn än sitt egentliga). Under en vistelse på ett hotell i Stockholm dog Dan Andersson tragiskt 1920, blott 32 år gammal, pga.att man på hotellet rökt rummen med cyanid (mot vägglöss) och inte vädrat ordentligt.

Dan Andersson vaknade aldrig till liv efter sänggåendet den kvällen och hittades död dagen därpå.

   Thåströms låt "Om Black Jim" handlar om just detta och han använder begreppet "Fabriken" för att symbolisera dödens budbärare. Bitvis är han riktigt förbannad på "Fabriken" i låten. Lyssna t.ex i synnerhet på textraderna och stämman mellan cirka 55-70 sekunder.

   Lyssna nu på denna låten om och om igen.

Så hoppas KB du nu är en känsla, en insikt och en erfarenhet rikare!

Av KA 2 - 6 januari 2009 13:48

Vi samlas i Sunnahallen idag, 6/1, klockan 15:00 för träning!


Och så är det träning på torsdag också!

17:30 kör vi i Sunna! 

Så det ryker... 


Glöm inte bort att anmäla er till helgens tävlingar i Sunna-hallen.


/Coach

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards