Alla inlägg den 20 juni 2009

Av KA 2 - 20 juni 2009 10:24

I torsdagskväll stötte klubbens 2 sluskar, dvs. Skäggmonstret och KB, ihop utanför Redlight i staun. Efter att ha slafsat i sig kebabtallrik respektive falafelrulle så styrde de kosan mot Kalmars utkanter för att gå "all in" i Kalmar Midsommarlopp.

   Efter en del letande efter tävlingsområdet, så pakerade Skäggis bilen eminent på grusplanen och de båda hann efteranmäla sig strax innan starten på korta banan, 5 km, som var 30 min innan starten på långa, 10 km, som KB sprang.

   Skäggis bestämde sig för att springa 5:an och en kvart innan start smällde han i sig en japp för att ge sina motståndare en chans. Skäggis visade upp samma fina steg som vanligt, när han låg 10:a efter 500 meters löpning.

   Men när täten kommer in på upploppet och ska springa ett varv runt gräsplanen innan målgång har dock den gamle avancerat så pass att han kommer in som 3:a på tiden 17:57 min!

   Nu är det dags för KB att starta och Skäggis servar med vatten och pepp innan start.

KB kommer i väg fint och lätt och ligger med i en liten tättgrupp (bortsett från en ivägflygande Kenyan) fram till 2 km där han väljer att släppa lite (passering 6:42 min) springer sedan mer eller mindre själv upp till 5 km (17:09 min), upplever sedan håll och trötthet och väljer att lägga in en lugn återhämtande kilometer på 3:40 min.

   KB är nu upphunnen av cirka 3 andra löpare. Väl ute på platt asfalt igen så trivs KB igen och drar upp farten undan för undan och gubbe efter gubbe tvingas släppa. Med en kilometer kvar gör KB en sista tempohöjning och får med 500 m kvar en 10-15 meterlucka till närmsta jagande (sista km gick på 3.21 min). Detta avstånd håller han in i mål vilket ger 4:e platsen och tiden 34:52 min!

Båda banorna var kontrollmätta till 5000 m respektive 10 000 m!

   Kolla här för fullständig resultatlista.


Vid målgång hade Skäggis sprungit på sportviminns-giganten Slang, vilket naturligvis var ett stort möte för KB som kollar sajten minst 5 gånger om dagen.

Senare på kvällen publicerar också Slang ett fint repotage om tävlingen med välförtjänt fokus på vårt Skäggmonster.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards